Image by Ale Romo

MASSAGE

Begin te herstellen door zorg te dragen aan je tempel
(het lichaam)

Massage is één van de tools die je kan helpen bij ontspanning en kan steunen om je emoties voorzichtig onder ogen te komen, door helende fysieke ervaringen op te doen die traumaverwerking bevordert.

Massage helpt je om:

• Uit het hoofd te komen en in het hier-en-nu te zijn.

• Kalmer te worden.

• het gevoel van heelheid, veiligheid en bescherming te creëren.

• Je grenzen weer te voelen,

• De aanhoudend waakzaamheid die vaak als gevolg van trauma is ontstaan te verminderen.

• Sterk weerstand op te bouwen

Bij The Center Praktijk geven wij vier soorten massage:

• Ontspanningsmassage:Ontspanningsmassage is goed voor mensen die willen ontspannen. Het kan zijn dat je stress ervaart of niet. Ontspanningsmassage is altijd goed voor lichaam en geest.

• Nek, rug en schoudermassage: Het is goed voor mensen die klachten ervaren bij de nek,rug of schouders. Met een massage maken we de spieren los en zorgen wij dat er weer doorbloeding is in de spieren. Dit vermindert de klachten en zorgt ervoor dat je weer lekker in je vel zit.

• Hoofdpijn massage: Hoofdpijnmassage is voor mensen die hoofdpijnklachten ervaren. De massage zetten wij in om de hoofdpijnklachten te verminderen. Het is een rustige massage van de nek, schouders en gezicht. Deze massage wordt niet bij alle hoofdpijnklachten ingezet. Mocht je deze massage willen, informeer goed bij ons.

• Cupping massage: Cupping massage heeft een ontspannende werking en het herstelt het zelf genezend vermogen van het lichaam. Cupping vermindert verklevingen, is ontgiftend en werkt vocht afvoerend. Het zorgt voor een goede doorbloeding waardoor zuurstofrijk bloed de spieren en huid bereiken. Cupping massage helpt bij spanning in je lichaam, moeheid en stressgevoelens. Cupping kan in de eerste instantie wat onaangenaam voelen en een prikkelende gevoel geven, maar het geeft wel een verruimende effect, alsof je na de behandeling losser in je vel zit en dat geeft weer een prettig ontspannen gevoel.

The Center Praktijk biedt massage aan bij mensen die bezig zijn met traumaverwerking als mensen die simpelweg willen ontspannen. Wij zijn er van overtuigd dat de beste manier om een probleem aan te pakken, niet is door eraan te denken, maar te genieten van een massage. Dus kom tot rust door er te zijn.